Internetová encyklopedie dějin Brna

Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do České Třebové

Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do České Třebové


  • 21. 1. 1999 


  • místo

    brněnská nádraží (Židenice, Maloměřice)


  • charakteristika

    V rámci modernizace železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav se trať z Brna do České Třebové dočkala elektrického provozu.


  • zajímavosti

    Slavnostní vlak s elektrickou lokomotivou 362.120 byl vypraven ve čtvrtek 21. 1. 1999.
    Pravidelný provoz elektrických vlaků byl zahájen v neděli 24. 1. 1999.

  • poznámka

    Vláda ČR vydala 16. 2. 1994 usnesení o modernizaci tranzitního železničního koridoru Děčín - Praha - Břeclav.
    Práce na optimalizaci trati z Brna do České Třebové se rozběhly v březnu 1996, a to nejprve v úseku Brno - Skalice nad Svitavou. Tento úsek byl hotov v červenci 1998. V červenci 1996 byla zahájena stavba v úseku Skalice nad Svitavou - Česká Třebová a dokončena v prosinci 1998.


  • prameny, literatura


  • události

    29. 5. 1960
    Zahájení pravidelné dopravy na přeložce železniční trati mezi Židenicemi a Maloměřicemi 1. 1. 1849
    Zahájení pravidelné dopravy na železniční trati Brno - Česká Třebová


  • městská část

    Brno-Maloměřice a Obřany
    Brno-Židenice


  • autor

    tsch


Aktualizováno: 27. 06. 2018