Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do Havlíčkova Brodu

4. 11. 1966


místo

brněnská nádraží (Židenice, Maloměřice, Lesná, Královo Pole, Řečkovice, Jehnice)


charakteristika

Na pátek 4. 11. 1966 připadla slavnostní jízda elektrického vlaku vedeného z Havlíčkova Brodu do brněnských Maloměřic.


účastníci

Jiří Linhart - strojvedoucí,
Alois Indra - ministr dopravy


zajímavosti

Slavnostní vlak vezla elektrická lokomotiva S 489.0031.


poznámka

Přípravy na elektrizaci železniční tratě z Brna do Havlíčkova Brodu započaly v roce 1964. Od 1. 8. 1966 probíhaly napěťové zkoušky a kolaudace trakčního vedení.
První zkušební vlak projel trať z Maloměřic do Havlíčkova Brodu 20. 10. 1966.
Na 4. 11. 1966 připadla jízda slavnostního vlaku a od 7. 11. 1966 byl zahájen pravidelný provoz vlaků s elektrickými hnacími vozidly, jednalo se nejprve o nákladní vlaky mezi brněnskými Maloměřicemi směrem na Havlíčkův Brod.



události

30. 10. 1971
Zahájení elektrického provozu na železniční trati z Židenic do Horních Heršpic (nákladní průtah) 27. 5. 1962
Zahájení veškeré pravidelné dopravy na nové železniční trati Brno - Tišnov 21. 12. 1953
Zahájení části pravidelné dopravy na nové železniční trati Brno - Tišnov



tsch


Aktualizováno: 12. 11. 2018