Internetová encyklopedie dějin města Brna

Postupné obnovování provozu brněnských elektrických drah v květnu 1945

Postupné obnovování provozu brněnských elektrických drah v květnu 1945


  • 30. 5. 1945 


  • charakteristika

    „Elektrická linka Pisárky – Ugartova, jezdící od 22. t. m., byla ve čtvrtek prodloužena až k divadlu Na hradbách, takže na trati Pisárky – Divadlo jezdí nyní v pravidelných pětiminutových intervalech motorové vozy s jedním vlečňákem. Od středy 30. května, tedy ode dneška, je zahájena rovněž pravidelná kyvadlová doprava na trati Divadlo – Husovice vozovna, která bude brzy prodloužena až po Husovice most a odtud do Maloměřic.
    Na trati Divadlo – Žabovřesky se pilně pracuje a v nejbližší době budou jezdit elektriky na celé trati č. 3. Ostatní montážní vozy odjely na trať č. 1, aby ji daly do pořádku napřed po Královo Pole a později až do Řečkovic. Provoz na tratích trvá zhruba od 5 do 21 hodin.
    Nynější stav vozového parku je 118 motorových a 101 vlečných vozů, z pův. stavu 132 a 122. Téměř všechny poškozené vozy jsou již v opravě.“

    (Citováno z Rovnosti 30. května 1945.)


  • poznámka

    Ugartova – dnes Václavská


  • prameny, literatura

    zobrazit "Brněnské elektrické dráhy se rozjíždějí"


  • události

    17. 4. 1945
    Zastavení provozu tramvajové dopravy v Brně v době okupace


  • autor

    Ma


Aktualizováno: 05. 07. 2018