Internetová encyklopedie dějin Brna

Zahájení provozu mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně

Zahájení provozu mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně


  • 28. 6. 2007 


  • ulice

    Hlinky


  • charakteristika

    Hlavním objektem celé stavby je přemostění ulic Bauerova–Žabovřeská a vytvoření mimoúrovňové křižovatky s ulicemi Hlinky a Pisárecká. Spodní úroveň tvoří tři větve VMO, horní úroveň pak slouží k propojení ulic Hlinky–Pisárecká a přes rampy se napojuje na VMO.
    Nově vznikl plynulý průjezd z Pražské radiály do Žabovřeské ulice. Čtyřpruhová trasa VMO měří celkem 850 metrů, větev na Žabovřesky je vedena v třípruhovém, 303 metrů dlouhém tunelu. Důležitou součástí stavby je také nová trasa tramvaje dlouhá 129 metrů, která se mimoúrovňově kříží s ulicí Hlinky (trasa je vedena podjezdem v délce cca 70 metrů, ve kterém jsou nové, architektonicky zajímavě řešené tramvajové zastávky - tato část stavby byla uvedena do provozu již v prosinci roku 2005).


  • zajímavosti

    Před spuštěním provozu si křižovatku Brňané mohli prohlédnout během dne otevřených dveří, který připravily Skanska DS a OHL ŽS na sobotu 23. června 2007 od 9 do 17 hodin.
    Jako první plně zprovozněnou křižovatkou neprojel žádný z Brňanů, ale automobil s polskou poznávací značkou.


  • obrazy

    img6585.jpg img6586.jpg img6587.jpg


  • prameny, literatura

    Www stránky
    "Skanska"


  • události

    23. 6. 2007
    Požehnání největší mimoúrovňové brněnské křižovatky Hlinky 8. 12. 2003
    Zahájení stavby mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně


  • městská část

    Brno-střed


  • související odkazy

    mapa


  • autor

    Jis


Aktualizováno: 26. 06. 2018

Stavba mimoúrovňové křižovatky Hlinky v Brně. Foto z archivu společnosti SKANSKA poskytl pan Verner, děkujeme.